2015. szeptember 7., hétfő

+ 1 mérföldkő



  Ugye ott hagytuk abba, hogy hazamentem és felhívtam a telefonszámot és érdeklődtem 1.0-as ezüst színű Corsa iránt. Sajnos pár perccel ezelőtt lett megkötve az adásvételi, az igen, mondom ez az én szerencsém. De a telefon túl végén megszólalt egy hang, hogy ne aggódjak, mert van egy másik Corsa is és az ára hasonló és ugyan úgy egy év garanciát vállal rá. Mondom rendben, érdekel, miért ne, menjünk, el nézzük meg, hisz ha keresünk, csak akkor fogunk találni.
  
   Visszamentem az internet elé és újra felmentem az Autotrader nevű honlapra ahol igen hamar meg is találtam a kocsit. Kicsit jobban megnéztem a járművet és akkor látom, hogy a tulajnak nem csak az az egy Corsa-ja van, hanem van még neki vagy másik 8 autója. Jó, volt ott Subaru is, de engem most még a kis Corsa-k érdekelnek. Találtam egy másikat, kevesebb mérfölddel és 1.2-es motorral, de mondjuk 100 fonttal többe is kerül. Küldök egy sms-t a tulajnak, hogy látom, van egy sötétkék 1.2 Corsa-d is, remélem, még megvan, ha igen az is érdekel. Jött a válasz, megvan! Szuper!

   Eljött a hétvége, azaz július 26, szép vasárnap volt, Imi be lett rendelve reggelre, szóval a ház előtt volt 9-kor. Csukom be magam után az ajtót és még egyszer mindent átgondolok, hogy megvan-e minden, készpénz van nálam, mert azt legyeztettük, hogy átutalás nem lehetséges max kártyás fizetés, de mondom, maradjunk csak a kézpénznél, az a fix és mindenki látja.
   Dokumentumok nálam, plusz pénz van kalkulálva benzinre és az azonnali éves adó illetve a biztosítás kifizetésére. Laptop nálam, szóval majd még egy McDonalds-ot kell majd keresni, meg egy burgert harapni, hogy miért majd mondom.
 
   Irány Huntly, vagyis nem Huntly, hanem Huntly-val egy vonalban és annak a vonzáskörzetében egy tanyára mentünk ki. Normális tempóval körülbelül egy óra alatt kinn is voltunk, Imivel szokás szerint sok hülyeségről el is beszélgettük az egész utat. GPS mutatja a helyet, de mi tényleg a puszta közepén vagyunk, amikor lassan meglátunk elég sok raktárépületet, mondom biztos ez lesz, mert a fényképeken is látszik, hogy a kocsik egy raktárban vannak. Mondom ez lesz az. Beérünk az egyik raktár mellé és pont meglátok két embert is, szállok ki, de mondják is, hogy menjünk lejjebb és menjünk a másik raktárhoz. Fain. Megállunk, kiszállunk és a raktárban látom a vörös Subarut és három Corsat.
   Neil jön és bemutatkozunk szépen, Imi-t is bemutatom, hogy Ő az autószerelőm és egy gyerekkori jó barátom. Látom az ezüst Corsat, de nagyon nem is közelítjük meg, mert mondom Neil-nek, hogy engem jobban érdekel az 1.2-es kék Corsa. Mondja, persze, ok. Kérdezem, hogy tudna valamit mondani róla, mi a helyzet vele?
   Nos, eddig 4 gazdája volt és most esett át egy nagyobb generálon és a műszakin is most ment át pár hete, nem tudok, mit mondani nézzétek meg, ott a kulcs. Rendben! Mondja, hogy add 10 percet, nézegessük, és majd jön vissza nem zavar. Ok!
   Nekiestünk, de mintha drogot vagy bombát keresnénk, aprólékosan, minden átnéztünk, de a legnagyobb hangsúlyt a motortérre fektettük. Olaj normális színű, ez is fekete, de legalább nem olyan korom fekete, mint a kis „no bullshit” Micra-é. Vezérlése láncos, szóval csörög egy kicsit, de ez eleve egy Corsa betegség, enyhe diesel-es hangja van hidegen. Motor melegszik, tartja a hőt, minden rendben, gumik jók, és nem lógnak, továbbá látom, hogy kompletten új kipufogó rendszer van alatta, vagy csak szépen lefestették az egészet…
  
   Niel visszajött és kérdezte van-e valamilyen kérdés, mondom, igen lenne, mégpedig az, hogy eddig csak egy kis rükvercet próbáltunk rajta, mert az olaj sapkát Imi véletlenül beejtette a motortérbe, de normálisan ki is szeretnénk próbálni. Persze mondja Niel, nyitom az ajtót és mondom, Imi gyere, te szállj be hátra, mert Niel meg ott lesz az anyós ülésen, mire Niel hoz egy táblát és berakja az anyósölésnél lévő szélvédőhöz, hogy próba uton van a kocsi és most külön biztosítás van rá, ha esetleg valami történne. Nah ez az, amit én szeretek és mondta Niel, hogy menjünk, Ő nem megy velünk, mondom, adjak valamit, dokumentum, vagy valami, nem-nem, dehogy nem kell semmi, menjünk, hajtsuk meg próbáljuk ki. Huh, ez igen, sokkal jobban tetszik ez így, mint a sunyis kis próbálgatás és maszekolás.
   Szóval elindultunk, kuplung normában emel és maximum a kanyargós utón sikerült berakni 4.-ig. Elmentünk egy igéig majd mondtam Imi-nek, hogy mi lenne, ha cserélnénk, mert neked mondom több tapasztalatod van ebben és neked eleve volt is egy Corsa-d. Ok. 1-2-3 padló! Megy, nem tépi az aszfaltot, de megy. Fék egy kicsit még gyenge, de mondta is Niel, hogy frissen lett cserélve, szóval még be kell kopni, mire visszaértünk a raktárhoz már sokkal jobban fogott a fék. Mondom nekem oké, Imi? Jah, jó lesz, próbálj alkudni, mert nincs benzin, mondom oké, megpróbálunk mindnet. Szóval visszamentünk és kérdezte Niel, hogy mit gondolok róla, mondtam, hogy nekem tetszik. Ott a másik Corsa is a szürke, ami csak 1.0-ás és kérdeztem Niel, hogy Ő maga melyiket ajánlja és mondta, hogy maradjunk az 1.2-nél, mert sokkal jobban fel lett újítva, azaz fékek, gumik, kipufogó rendszer terén. Jól van, szóval meg sem néztük a kis ezüstöt és kérdeztem Nielt, hogy mit mondana, ha az ezüst árán vinném el, mert nincs benne benzin és nekem még vissza kell mennem Aberdeen-be. Kezet ráztunk.

   Nincs nagy papírkitöltési procedúra itt kinn, a kocsinak van egy dokumentuma, amin van, egy letéphető rész azon van rajta az én adataim és ezzel bizonyítom, hogy enyém a kocsi. A maradék dokumentumokat meg a volt tulaj adja fel postán és a központ leküld nekem egy ugyan olyat csak az én adataimmal és üresen a letéphető részt, ha majd én is továbbadnám. Kérdeztem Niel-t, hogy esetleg van-e Wifi, mert hoztam a laptopomat és akkor gyorsan meg is kötném a biztosítást rá a neten. Jaj, nem kell laptop, itt a gépe, üljek le és nyugodtan töltsem ki és csináljam meg a dolgokat. Közben Imi beszélgetett vele, hogy most indították csak egy haverjával a bizniszt, aki autószerelő és egy év garanciát vállalnak a kocsikra, mert tudják és ismerik őket, nem lehet gond a kocsikkal. Töltöm az űrlapokat és boldog vagyok, hogy nem kell elmenni a legközelebbi Mekibe megcsinálni ezeket, készen vagyok és Niel mondja, hogy nyugodtan nyomtassam ki, nincs probléma. Ej, mondom, ezt nevezem a jó kiszolgálásnak, szóval miért ne. Marad az adó és kérdezem, hogy ezzel még rabolhatom-e az idejét, de mondta, hogy nyugodtan, mert így akkor minden meglesz a kocsira, és ha megállítanának, akkor minden ott van nálam és a kocsi legálisan lehet kinn a forgalomban. Szuper, köszönök mindent, mindent kinyomtattam, minden megvan a bankkártyám vékonyabb lett, de több lettem egy autóval. Kezet rázunk még egyszer és indulunk vissza Aberdeen-be.

   Elindultunk vissza, kicsit fura, másik oldalt van a kormány és néha sebességváltás helyet az ajtót akartam kinyitni, de 5 perc után már nem volt baj. A forgalomhoz meg már hozzászoktam, mert igen sokat kerékpároztam a forgalomban, szóval az, hogy úgymond a másik oldalon kell menni az nem probléma. Megtankoltunk és a főútra kiérve elkezdtük kenni neki, no, még annyira nem adtuk, meg ami jár neki, de szépen feltornáztuk a sebességet.
   Beérve lassan Aberdeen-be ugye lehalkul a motor, mert nem 120-as megyünk hallom, hogy a jobb index sokkal gyorsabban kalapál és a kis villogó nyíl is sokkal gyorsabb, mint a baloldali. Mondom, de szuper, máris kiment egy izzó, pedig még csak egy órája van meg a kocsi. Beérünk Dyce-ba, Imi-éknél megállunk és mondom neki, hogy az index elszállt. Jól van, barátom ne izgulj, megcsináljuk, de előbb gyere fel, ebédeljünk. Rendben, Anna tökfőzelékkel és fasírttal várt bennünket, de nekem nagyon ez az evés téma nem ment, mert a kocsit akartam már csinálni.
   Ebed után lementünk és elkezdtük megvizsgálni az indexet, a hátsó szétszedése egyszerű, de az elsővel vannak gondok, sőt sehogyan sem tudjuk kiszedni az első indexet. A biztonság kedvéért a hátsót és az oldalsót kicseréltük, mert Imi-nek vannak izzói, de nem javított a helyzeten. Meg kellene nézni az elsőt, de nem tudjuk szétszedni, valami nem oké, hogy az egész lámpatestet kivegyük, meg le kell szerelni a komplett elejét. Nak ekkor mondtam, hogy állj! Nem, van rá egy év garancia és ez nem nagy hiba, mondom, felhívom Niel-t.
   Niel mondta, hogy cseréljünk izzót, mondom, ok ez már megvolt, de nem megy, mert az első irányjelzőt nem tudjuk kiszerelni. Jól van, Tamás ne izgulj, ma este beszélek az autószerelővel és egyeztetünk, hogy mi legyen. Oké, rendben, köszi, mindent. Leparkoltam a kocsit Imi háza előtt és kicsit szomorkásan elvitt haza.

   Kiszállok a ház mellet és már nyúlok is bele a hátizsákomba, de érzem, hogy a zsebében nincs benne a kulcsom. Ohhh, hogy az a… A kocsimban felejtettem a kulcsomat a sebváltó mellet. Gyorsan telefonálok Imi-nek, hogy cimbi kanyarodj már vissza, mert a lakáskulcsot, meg a kocsimban felejtettem az meg ugye Dyce-ban van a te lakásod előtt.
   Vissza Dyce, de Imi mondja, hogy nem tud már még egyszer visszahozni, mert aznap van Anna névnapja és még semmit nem foglakozott vele, Imi is az a nagy naptár tudású ember, mint én, néha a saját születési dátumom nincs meg, nem, hogy a másé. Mondom semmi probléma, mindig is kiakartam próbálni, hogy vonattal megyek haza Dyce-ból.
   Egy munkatársam mondta, hogy a vonatok megállnak ugye Dyce-ban és a következő megálló a Union Square. Huhuhuu! Szóval most pont itt az alkalom, hogy kipróbáljam. Visszaértünk a kocsihoz, én kivettem a lakáskulcsot, majd elbúcsúztam Imi-től és elindultam a Dyce-i állomásra, tőlük kb 10 perc gyalog és a van vonat óránként.
   Az állomás üres, kicsi, de nagyon modern, kivetítőn látni, hogy melyik vágra melyik vonat jön és a hangos bemondót sem az 1940-es években építették, szóval tisztán érthetően lehet hallani mindnet. Egy kicsi kis automata adja a jegyeket, de valahogy a bankkártyás fizetés nem megy és a papírpénzem sem akar bemenni rendesen, szóval kellene apró. Irány az első pub. Az állomástól 2 méterre ott találom a Spider’s Web nevű kis pub-ot, gyorsan váltok pénzt és már a jegy a kezemben is van, summázva olcsóbb mint a busz az már fix.
   A vonat pontosan érkezik, de mint a svájci óra. Felszállok és minden tiszta, kényelmes ülések vannak. A kaller kedves és kezeli a jegyemet.
   Suhanunk, összesen 8 perc alatt benn voltam a városközpontban, szuper jó volt és nagyon gyors. Van WC és tágas és nem utolsó sorban nagyon gyors, többet sem fogok buszozni haza, vagy ki Imi-hez.

 Dyce vasútállomás
Jegy autómata
Union Square
Nem rosszak és nagyon gyorsak

  A belvárosban találva magam úgy határoztam, hogy elmegyek egy igen jó kis pub-ba, a Cask Bar-ba ahol hatalmas ember méretű humidor van és veszek egy szivart, valahogy csak meg kell ünnepelni azt, hogy gépjármű tulajdonos lettem, igaz vonattal jöttem haza, de csak megvan a kocsi, szóval vettem egy jó kubai szivart és hazáig gyalogolva pöfékeltem és élveztem az öröm ízét.