2015. március 15., vasárnap

RMN



     A katonai mérnökségen igen sok új dolgot tanultam meg, hogy mit hogyan kell bevezetni a cég rendszerébe. Az új alkatrészek bevezetése után azokat meg is kell tervezni illetve a megfelelő rajzokat dokumentálva és leellenőrizve fel kell tölteni a központi rendszerbe. Első komolyabb feladatom egy SBS rendszer megrajzolása volt csak, ahol az SBS másodlagos kisegítő rendszert jelent. Természetesen ez sem ment oly könnyedén, mert, ahogy egyre mélyebben ástam bele magamat a rendszerbe annál több kérdésem merült fel, majd vizsgálva az előző mérnökök munkát, egyre több hibát véltem felfedezni a saját SBS berendezésemben. Iszonyatos sok kérdés merült fel, hogy a gáz regulátorokba melyik vezetéket hova kell becsatlakozni, mert nem mindegy, hogy egyes dolgokat a nagynyomásos vagy az alacsony nyomásos hálózatra kötünk. Oktatva saját magam, mert megyek és a 12-es fejlesztési részlegen érdeklődök minden épkézláb embernél aki csak ráér, hogy segítsen, hogy alapvetően mit hova kellene pakolni. Nem egyszerű, de a régi rendszert vizsgálva jövünk rá, hogy vannak hibák. Alapvetően ezt a katonai berendezést STEALTH SC-nek hívják amivel maximálisan 60m mélyen lehet dolgozni. Nem egy teljesen zárt rendszer, de katonai felhasználásra van, ugyanis teljesen mágnes mentes, azaz NON MAGNETIC. Tehát nem lehet detektálni, és nem különben a vízi aknák miatt is van így kifejlesztve. Alapvetően víz alatti aknák mentesítésére használják. A jelenlegi megrendelő az RMN azaz a Royal Malaysian Navi. A szerződés az ausztráliai részlegünkkel lett megírva, mert ők foglalkozna az Ázsiai világgal. Meg van adva, hogy mi a határidő és milyen módon kérik a berendezést. Az ausztrálok megcsináltak egy nagyon gyenge prototípust, hogy mi azaz jelen esetben én lássam mi a helyzet! Tele van gonddal és tele van hibával, látszik, hogy csak egy próba szerkezet és csak egy gyenge fotóm van róla. Nincs baj, megoldom, hisz mérnök vagyok. Nem kis energiával de meglett rendesen tervezve és rajzolva az SBS rendszere a felszerelésnek. További lépésem, hogy egy Manifold Block névre keresztelt alkatrészt kell megtervezem, ugyanis a Malájok, nem minden esetben akarják az SBS-t használni és gyorsan nagytempóval kell tudni rácsatlakozni illetve lecsatlakozni a Block-ról. A Block végülis egy olyan alkatrész ahol a gázok találkoznak és keverednek és a megfelelő nyílásokon távoznak. Tervezésnél figyelembe kell vennem, hogy mi történhet a legrosszabb esetben a búvárral. Milyen vezeték, melyik ággal lehet gond, ha gond van. Mindig kell adni egy plusz egy utat az éltető gáznak, hiszen 60m mélyen ez bazi nagy bomba mellet nem nagyon lehet pánikolni ha a gáz nem tágítja a tüdőnket! 
2. világháborús úszó akna

A 12-es részleg bejárata

12-es

Stealth SC

     A blokkot megterveztem, iszonyatosan büszke vagyok magamra, minden lehetőséget megvizsgáltam, de úgy is lett megtervezve amit a vevő kér, szóval a gyors csatlakozási lehetőség adott. Nem volt oly könnyű, hiszen alig volt hely ahova be kell préselnem, de körülbelül 13-14. változat már olyan lett mai befér, ellátja a feladatot és költséghatékony, ugyanis egy régi blokkot kell csak némi nemileg átalakítani.
Következő lépésem a saját magamon való kis egyszerű tesztem, hogy tud-e megfelelően mozogni benne a búvár, tudja-e forgatni a fejét, minden vezeték megfelelő hosszú, de nem annyira, hogy hurkot hozzon létre és beleakadjon mindenbe. Nagyon nehéz úgy valamit megtervezni, hogy nem vagy abban a szakmában benne. Nem vagyok búvár, így mindig csak felételezem a dolgokat, hogy milyen lehet odalenn a sötétben az akna mellet. Attól függetlenül élvezem a munkát! 

 Az én szettem


A hajam még mindig tart! :)