A
nap végére azért egy kicsit elfáradok…
Reggel kelek 6-fél 7 magasságában,
mosakodom, leverek egy kávét és legyalogolok a Union Street-re. Ez az első
gyaloglás maximum 15 perces, mert eleve egy gyors léptű ember vagyok. A nagy
hősi temetővel szemben szállok fel a buszra, ami 07:15-re van ott. Ha mindenki
ügyes és a sofőr sem töketlenkedik akkor igen gyorsan Westhill-ben vagyok. Körülbelül
07:55-re ott vagyok Elrik-ben és onnan még maximum 5-8 perc a cég. Szóval a
nyolc óra pár-perckor már benn vagyok az irodában. Van fél óra tengetés,
kávézás, gép elindítása meg ilyenek. Sajnos muszáj ezzel az a busszal mennem,
mert volt már olyan is, hogy kicsit több autó volt reggel az utakon és sofőr
sem nyomta neki komolyan így beértem a megállóba negyedre. Az elég szuper, mert
becsekkolással együtt 20-25-re benn vagyok az irodában. Lassú ez az X17-es
busz. Az első ok, amiért néha tényleg rengeteget ülök rajta az az, hogy itt tényleg
minden 100 m-en van egy megálló, megesik, hogy az egyes megállókban vagy 10-en
szálnak fel. Nem is lenne ezzel baj, ha a buszoknak nem csak egy ajtaja lenne,
a sofőr mellet. Ahogy mondtam már régebben is a buszmegállóban libasorban kell
várakozni és érkezési sorrendben szállunk fel. Nem lehet felszállni anélkül,
hogy a sofőr nem nézte volna meg a bérletedet. De most komolyan mondom, a sofőr,
ha nézelődik is, vagy valami mást csinál akkor is meg kell állnod a kabinja
mellet és várnod kell, amíg nem biccent vagy mondja, hogy rendben mehetsz. Egy szó,
mint száz a bliccelés ki van zárva, nem mintha szeretnék, de régebben én ebből
sportot űztem. Szóval megy az idő azzal, hogy szépen mindenki le van ellenőrizve,
hogy jó-e a bérlete, megfelelő zónás-e a jegye, illetve az a név van-e ráírva,
ami a személyigazolványon is van vagy az arcképes busz dokumentumon. Ezzel nem
is lenne különösképpen baj, de nagyon sokan nem vesznek előre jegyet, vagy
bérletet és felszállva a buszon vesznek. Én még a három hét alatt nem láttam
olyan embert, aki pontosan adat volna a jegy árát. Mindenki nagyobb összeggel
fizet és a sofőrnek állandóan vissza kell adnia. Ez is érdekes, mert a First
busz társaságnál nem kapsz vissza, vagy pontosan veszed meg a jegyet vagy
buktad a visszajárót, mondjuk 20-assal nem vicces fizetni egy 1-2 fontos
jegyet. De ez másik társaság, itt vissza adnak neked. Oké, szóval megyünk, egy
megálló, felszáll 4 ember és mindegyik jegyet vesz, ezzel elment 2-3 perc, majd
tovább megyünk 100-150 m-et és megint felszáll vagy 5 ember és csak 2-nek volt
jegye. A többi megint fizet, szóval megint elment 2-3 perc. Így lassúak
vagyunk. A másik ok amiért nem nagyon haladunk az az, hogy a sofőrök és ugye az
emberek itt nagyon kedvesek, szóval a 10 km-re lévő felénk futó öreg nénit is
bevárjuk, nehogy rossz napja legyen, hogy a 10 percenként járó buszra nem
tudott felszállni. Délután 5-kor végzek, van egy busz 17:08-kor amit el is
tudnék érni, de nem mindig jön össze. Sajnos sok ember végez hamarabb, mint 5
óra és mondjuk ők Aberdeen-ből mennek haza Westhill-be. Így néha dugó
keletkezik, tehát a busz nem ér oda Elrick-be időbe, azaz nem tudsz felszállni
a buszra 08-kor. Hiába vagyok, ott 05-re a busz csak 35-40 fele jelenik meg, de
ilyenkor 3-4 X17-es versenyez egymás mögött Aberdeen fele. Csodálatos a haza út
is. A procedúra a jegyekkel és a vásárlással ugyan az. Most nincs iskola, kíváncsi
leszek, de az az igazság, hogy nem nagyon akarok kíváncsi lenni rá, hogy mi
lesz ha elindul az iskola szezon… Basszus a sok kisgyerek… Jaj nekem! A
harmadik ok és egyben az egyik legidegesítőbb, az pedig az, hogy matematikailag
2 pont között legrövidebb út a 2 pontot összekötő egyenes szakasz hossza.
Természetesen a busz nem tud légvonalban egyenesen menni, de miért kell minden
utcába bemenni és minden kis sikátorba is behajtani. Beérni Westhill-be nem nagydolog,
de ott igen rendesen kacskaringózunk, mire elérünk Elrik-be. Összesen körülbelül 12 óra megy el egy nap, a bejárással, munkával és a hazamenetellel. Elhatároztam, hogy
autót veszek. Az idő pénz és energia. Reggel tovább alhatok, vagy van időm
mással foglalkozni, mert autóval szumma háztól-házig 20-25 perc, mert nem
kacsázol Aberdeen-ben, céltudatosan nyomod tövig a gázt. Délután korábban otthon vagyok és van időm még ügyeket intézni vagy a saját hobby-mal foglalkozni. Amint már mondtam itt
az autók nevetséges áron vannak. Nekem most egy kisköbcentis pici autót kell
vennem, hogy nem legyen rá sok a havi biztosítás ára. Csak megint elmondom, a
minimál bér 1000-1200 font egy kicsi kocsi, ami mondjuk, ütött-kopott, de megy,
azt már kapsz 100-250 fontért. De fennáll az esély, hogy egyszer csak nem indul
el reggel. Én nem kockáztatok, én árban 800 fontot szabtam meg most magamnak. Ezért
az összegért már olyan kocsit lehet kapni amiben, nincs sok mérföld (relatíve)
és jó állapotban van, Esetleg van még fél év az éves adóig és az éves
műszakiig. Szóval csak a havi biztosítást kell fizetni meg tankolni. Egy évet
kell valahogy valamilyen kocsival kihúzni baleset nélkül, egy év után kapok
bónuszt és még lejjebb megy a havi költség ára. Akkor fogok beruházni egy
nagyköbcentis autóra, mert akkor arra lesz annyi a havi díj, mint most a kicsi
autóra. Típusok között először is a Suzuki Swift-et nézegettem, mert tudom,
hogy igénytelen autó, de japán, megfelelő karbantartás mellet megbízható gép.
Ilyen összegben, mint amit én rá is szánnék, tényleg jó állapotúakat lehet találni.
Egy gond van, hogy nem sokat, valahogy itt nem nép autó, vagy csak már öreg
technika, mert az uj Swift az van rogyásig csak az árban kicsit több, meg az az
igazság nekem annyira nem tetszik a formája.
1998-as, 65000 mérfölddel, 350 Font
Ok
tudom ne nyígjak, de csak többet szánok rá a 200 fontnál, szóval hadd
válogassak. Természetesen színben a fekete lenne a legmegfelelőbb, de majd
látjuk mi lesz. Nézegetve a honlapokat egyre jobban látom, hogy nem kell nekem
ez a gép. A következő választásom a Vauxhall. Igen itt így nevezik az Opelt.
Szóval egy Vauxhall Corsa 1.2-es-re gondoltam. Imi-nek volt egy és megvolt vele
elégve, láncos vezérlés, jó motor, néha az elektronika szarozott, de nem volt
baj vele. A netet kutatva van is szép számban fekete és az árban is benne
vagyok bőséggel.
2002-es, 97000 mérfölddel, 600 Font, fekete :)
A héten kapunk fizetést, én csak 3 hetet dolgoztam, ne tudom
így mennyi lesz az összeg, de szerintem nem lesz baj… Hála égnek! A lakás is ki
van fizetve egész szeptember végéig szóval, most a teljes összeget magamra
tudom költeni, ez alatt azt értem, hogy a lakást már kifizettem, mert ugye azt
mindig előre kell. Ha minden okés, akkor lehet lesz autó is hamarosan, de még
egy öltöny az fix, meg ingek. Végre érzem, hogy a munkámat megfizetik és
megvagyok becsülve, sajnos, ha otthon lettem volna, ezt nem tudnám megtenni az
első vagy a második mérnöki fizetésem után! Boldogság van… Ti is mosolyogjatok,
az jó dolog! Sziasztok!