2015. július 5., vasárnap

Arizona



   Hazarepültem. Azaz vissza Skóciába, mert már ezt nevezem úgy, hogy „haza” megyek. Itt élek, itt adózok, szóval itt a haza. A szülőhaza az teljesen más téma. Nah de a lényeg az, hogy vissza a mókuskerékbe. Hétfő lévén, kérdezem, hogy mi a helyzet mi volt múlthéten, de válasznak csak annyit kapok, hogy minden rendben ment, nem volt gond. Hu de jó ezt hallani, azt utálom, ha lelépek egy kis időre és mások teljesen átvariálják a terveimet, na az nagyon ki tud borítani, mert utána időbe  telik, míg elmagyarázzák nekem, hogy mit, miért és hogyan módosítottak az én projektemen. Majd én bejelentem, hogy szerintem ez így nem jó. Ez van, dobj be egy Snickerst, mert kifordulsz magadból!
   Nem telit el egy óra és már jönnek a telefonok, hogy azonnal menjek le a Unite 5-ba, mert gondok vannak a szállító ládák módosításával. Ok végre egy kis érdekesség. Lerohanok és látom, hogy drága Bruce teljesen kivan kelve magából és nem érti, hogy hogyan lehet az, hogy a rajz nem egyezik a valósággal és így nem tudja elhelyezni a furatokat a ládán.
   A lényeg ezekben a szállító ládákban adjuk tovább a mi megrendelőinknek a felszereléseket, vagy bármilyen más dolgokat is ilyen nagyobb ládákban tartunk, szállítunk és adunk tovább, legyen az búvár felszerelés, vagy köldök vezeték vagy akár a TV és Videó rendszere a búvárnak.

   Nézem a rajzot, amit még anno én módosítottam utoljára, szóval eléggé ciki, ha a drága dolgozó nem tudja elvégezni a feladatot, mert a rajz egy kicsit gyenge. Nem hinném, hogy velem van a baj, mert én sosem elégszem meg a 100%-kal. Mindig a maximumot préselem ki a rajzolóktól és a saját rajzaimból is. Nézem a dokumentációt és a velem szemben lévő ládát a munkapadon és azt látom, hogy a külső befoglaló méretek megfelelőek, de a külső desig-ja teljesen megváltozott. Ott vannak merevítő bordák ahol eddig nem voltak, ott vannak kerekek és fogantyúk ahol eddig semmi nem volt, csak hely, hogy egy-egy furatot elhelyezzünk. EEE! Hát itt meg mi a fene történt.
   Nos, kiderült, hogy az amerikai gyártó megváltozatta a külsejét a terméknek és nekünk nem nagyon szolt. Jó nincs mese, gatyázni nem lehet, felhajtottam az ingujjamat és levettem a nyakkendőt, kértem Bruce-tól tolómérőt és egy fehér ceruzát és mondtam, hogy majd én megadom az új pozíciókat a furatoknak. Ezek a furatok azért kellenek, mert ezeken keresztül építünk be szíjakat a ládába, ami fogja a gáztartályokat az egyik búvár felszerelésünkhöz. Csak, hogy értsétek itt egy példa rá:

A ládában egy CDLSE set

  Kimértem az új pozíciókat és mondtam Bruce-nak, hogy kifúrhatja őket. Nah ekkor kezdett el kalapálni a szívem… Nem olcsó egy ilyen láda, és ha a furatok nem megfelelő helyre kerülnek, akkor a szíjak nem lesznek feszesek és használhatatlan lesz a láda, magyarán selejtet csináltam, szerintem nem csak egy irgum-burgum-ot kapnák érte. Még egyszer kimértem mindent és persze, hogy nem volt jó, mert egy-két dolgot nem vettem számításba. Még egyszer kimértem mindent, eljátszottam, mi hova fog kerülni és mondtam Bruce-nak, hogy csináljuk.
   Sikerült! Semmi extra, nem tűnik nagydolognak, csak fain kis térlátás kell hozzá, meg egy olyan szokás, hogy mérj 3x és váj egyszer. Felépítettük az egész ládát és Bruce nagyon örült, hogy mint egy öltönyös mérnök nem törődve a ruhámmal ott voltam mellette és nem csak telefonon és e-mailen keresztül vettem fel vele a kapcsolatot. Ez szerintem fontos és így épül ki a jó kapcsolat és a bizalom a kollégák között.
   Visszamegyek az asztalomhoz és adom is ki a feladatot John-nak a 16 éves rajzolómnak, hogy rá kell állnunk erre a problémára és kellenek az új rajzok. Mivel tudom mennyi idő és energia egy ilyet megalkotni, ezért úgy határoztam, hogy érdemesebb lenne felvenni a kapcsolatot a gyártóval és tőlük kérni egy 3D-s rajzot.

   Elindult az e-mail dömping, mi lenne egyszerű ebben az életben, hát semmi, mindenért küzdeni kell és a végén nem kapsz semmit, mondaná ezt egy átlagember, de én csak emlékeket és egy jó napot kaptam cserébe.
   Szóval kezdtem az UK beszállítóval, hogy ki a tervező és a gyártó, nos kiderült ez az USA-ban van. OK. Az USA-ban meg van vagy 10 cége ennek a terméknek, szóval ki lesz a fejes. E-mail, e-mail hátán és hála égnek azért eléggé gyorsan kapok választ, szóval nem az van, hogy napokat várok.
   Megvan az Amerikai cég is, de nem a fő cég. Egy teljesen hivatalos levelet írok, ahol semmi mellébeszélés nincs, hisz ez munka és business. Egy hölgy válaszol eléggé gyorsan Arizonából. Pamela gyorsan eltörli a hivatalos hangnemet és smile-kat tesz az e-mailbe és örül, hogy felvettem a kontaktot vele. A lényeg az, hogy a második levelével megadta a fő elérhetőséget, de nem sikerült elérni őket így újra visszaírtam neki. Adott egy központi címet és elkezdtünk levelezni, nagyon kedves volt és segítőkész. Elkalandozott az elmém, vajon hogy néz ki, vajon hol van most, vajon milyen lehet az irodája? Levelezünk, de szinte olyan tempóval követik a levelek egymást, hogy az már olyan, mint a chat-elés. Rákeresek Arizona idővonalára és látom, már bazi késő van ott. A lényeg az, hogy iszonyatosan jót beszélgettem vele és megköszöntem neki, hogy ennyire segítőkész és köszöntem is, hogy így késő este foglalkozik velem. majd jött egy levél, amibe csak annyit írt, hogy Tamás csak szeretnélek tudatni Arizonában nem este 9-van, hanem reggel 9. HUHA hát ezt izomból benéztem, szerintem ott, most egy fél cég röhög egy Skóciai mérnökön, jah aki magyar, meg ukrán is…    
   HAHAHA, nah még én röhögtem rajta. Sok mosolygós fej az e-mailben, szóval jó volt, de tényleg érdekes dolog, hogy micsoda távolság van, és vajon ki lehet a „vonal” túloldalán. Vajon fehér, fekete, vagy ázsiai, házas, nem házas… Miért érdekelnek ezek a dolgok? Nem tudom! De olyan jó érzés és egyszerre fura is, milyen messze van tőlem…