Körülbelül
naponta 30 levelet kaptam különféle állásajánlatokkal, ha eddig kellet volna
várnom már éhen haltam volna, de nem biztos, mert tényleg a második hónap után
nagyon beindult a lehetőségek és állások dömpingje. Igaz az, hogy itt az
emberek nem kapkodnak, a társadalmi jó lét miatt több hónapig is lehetsz
munkanélküli, mert túl fogod élni, persze ha csak ügyes vagy! Az uj BMW-t nem
akkor kell megvenni amikor nincs fizetésed és nem akkor kell a legtöbb buliba
elmenni, nem beszélve a luxus hölgyek társaságáról a Gentleman Clubban… Az
e-mailjeim közül szépen lassan és szisztematikusan törtöltem és lejelentkeztem
az adott hely és iroda levelező rendszeréről. Nem kívánok váltani, vannak
nagyon jó lehetőségek a cégen belül és ha ügyes vagyok, márpedig az leszek
akkor nem is lassan, hanem nagy tempóban tudok majd lépkedni felfelé! Már a
postaládámban maximum heti egy levél jön be azzal a szöveggel, hogy valahol
valamilyen úton-módon megtalálták az önéletrajzomat az interneten és nagyon felkeltette
az érdeklődését egy-két olajcégnek. Köszönöm, de most nem, talán a jövőben, igen,
mert célom egyszer talán egy Off-Shoron dolgozni, de addig még sok víz lefolyik
a Dunán is és nekem is be kell szereznem egy-két bizonyítvány hozzá! Ezek a
túlélési papírok nagyon drágák, igaz a kiképzés rövid és gyors tempóban megvan
de az ára nagyon komoly. Érdemes az ilyen dolgokat céggel kifizetni és úgy
megszerezni ezeket a papírokat. Nah nekem ez ezért nehéz lesz, mert hiába olaj
ipar kiszolgáló cég vagyunk, de nem annyira az Off-Shorhoz húzunk, hiába a
tengeri mivoltunk. Amit nekem könnyebb lesz megszerezni az búvár oktatás.
Elkezdett érdekelni, mert olyan világ ahol az ember technológia nélkül nem tud
életben maradni. Sci-Fi rajongóként teljes mértékben tudom az űrhöz
hasonlítani. Hiszen a nagyobb hajók a nagyobb űrjárművekhez hasonlítanak, a kisebb
merülő kabinok is hasonlítanak egyes űrbéli technikákhoz és utolsó sorban nem
beszélve a szkafanderről és a mély tengeri búvár öltözékéről sem. Valahol a
technológia azonos, de mégis merőben eltérő. A tenger mélyén ugyan úgy sötétség
van, de azért van némi nemű élet. Igaz oly borzasztóan rondák és csúnyák az
ottani élőlények, hogy simán lehetnének űrlények is. Ami biztos, hogy a világűr
és a világegyetem nagyságában a sikolyodat soha senki nem fogja meghallani.
Érdekes világ mind a kettő. Hogyan fejlesztesz olyan berendezést, amit csak
feltételezések alapján tudsz kezelni. Sosem voltál ott, sosem érezted milyen a
nyomás különbség, vagy a dermesztő hideg. Visszaemlékezések és búvárok,
űrhajósok tapasztalatai alapján fejlesztjük ezeket a felszereléseket. A Divex
céghez és a mérnöki osztályhoz csatlakozott egy új fiatal mérnök, Fraser. Először
tartottam vele a távolságot, mert nem tudtam hova tenni, hogy most ő az az
ember akivel mindig csak protokollárisan fogok beszélni vagy ő is olyan hülye
mint én és vele is lehet a piáról, hányásról és a nőkről beszélni. Az első
hetekben tényleg nem is volt semmi, és nem is gondoltam volna, hogy majd fogunk
együtt dolgozni is valaha. Teltek a hetek és a Fraser belelendült ebbe a
munkába és felkeresett, hogy lenne egy kis meló, amit meg kellene rajzolni.
Megcsinálta a skicceket én meg alkossam meg mind azt 3D-ben. Ok, persze
rendben, de elmondanád mi ez? Mérnök vagyok, mondtam magamban és kíváncsi
vagyok mit találtál ki! Nos leírni és elmagyarázni nektek drága olvasó közönségem
teljesen felesleges lenne, mert aki nincs benne és nem tudja mi-micsoda az
egyes berendezésekben, az úgysem fogja érteni. Ami viszont lényeges, hogy egy
körülbelül 20 éves technikát fejleszt tovább, hogy ár arányban kiváló legyen,
de még lépést tudjon tartani a mai modern kor technikai követelményeivel
szemben. Elmondta, megértettem, de amint visszamentem az asztalomhoz az alatt a
20 lépés alatt már volt másik két ötletem, hogy hogyan lehetne egyszerűbben és
jobban megoldani a problémát. Nem baj, amit kért megalkotom. Elkészültem vele
és bemutattam neki, de közben elmagyaráztam az én ötletemet is. Végül kiderült,
hogy az én két ötletemet tényleg dobhatjuk a kukába, mert végülis csak 2 nagyon
fontos dolgot nem mondott még el a szerkezetről, ami tényleg nagyban
befolyásolja a konstrukció kialakítását. Két óra múlva előálltam egy újabb
ötlettel, mert nem hagyott nyugodni, hogy tényleg egy olyan gagyi megoldást
fogunk alkalmazni amit Fraser kért tőlem. Én kerek perec meg is mondtam neki,
hogy ez nagyon nem az igazi és higgye el tudok jobbat. Nagy szemekkel nézett és
kérdezte mi az. Felvázoltam az ötletem és skicceltem is neki. Tetszett neki,
csak egy baj volt vele, hogy az én változatomnál plusz egy alkatrészt kell
módosítani, ami nagyon sok papírmunkával jár, szóval nem járható út. Nah most
dobok egy hátast… Betojok, ott egy remek megoldás, de plusz egy kis mütyür
tengely csonkolása miatt nem járható út. Így tényleg nehéz jót, és tökéleteset
alkotni. Aznap éjszaka csak ezen kattogott az agyam és volt még egy ötletem.
Másnap reggel már Danny mondta, hogy nyugodjak le és ne foglalkozzak vele, de
mondtam, hogy tervezőként akaratlanul is ezen jár az agyam. Frasernek
megmutattam az ötletem és mondta, hogy már ő is gondolt rá, de baj az, hogy ez
nem biztos, hogy jó megoldás lesz 500 méter mélyen a tengerben. Drága barátom a
te megoldásod sem biztos, hogy hibátlan lesz 500 méteres mélységben. A gond az
apró alkatrészek miatt van amit kezelni kell a búvárnak a mélyben és félő, hogy
valamit nem tud megfogni vagy egyszerűen elhagy a sötétben és a mélységben.
Végül én már mondtam, hogy a búvár is töketlen akkor alapvetően a teljes
felszerelést el fogja hagyni a mélyben. Egyenlőre jegelve van az ügy, mert
nincs még tökéletes megoldás. Ez az drága barátaim amit, írtam egy-két sorral
feljebb, hogy mi mérnökök nem tudjuk, milyen az élet ott lenn a sötétben.
Feltételezzük, hogy valóban működni fog, de ha igen akkor az hatalmas öröm
számunkra. Fraser később megtudta rólam, hogy diplomás vagyok, és elkezdtünk
többet beszélgetni, majd kiderült, hogy csak 23 éves… Baszki 30-nak néztelek,
te gyerek! Mondom én, aki még szinte mindig gyerek. Megváltozott minden, és
máshogy néz rám ő is és máshogy nézek rá én is. A lényeg, hogy azóta már napi
téma a csajok és a szesz! Jó gyerek ez a Fraser! Egyetlen egy plus dolog van
még vele kapcsolatban az pedig az, hogy bármikor kimondom a nevét vagy
meghallom nekem nem az arca ugrik be elsőnek, hanem egy motor a Yamaha FZ1 FAZER.