TE,
TE & TE! JÖTTÖK VELÜNK, VEDELÜNK!
A múlthéten,
pénteken hónapzárás volt, azaz mindenki megkapja a fizetését. Itt a fizetést
minden hónap utolsó munkanapján kapjuk, most pont péntekre is esett, augusztus
29. Nos a szerdai és csütörtöki napokon, még igen izgultunk a vezetőséggel,
hogy egyáltalán fogok-e kapni fizetést, mert a James & Fisher cég azaz a
fejvadász cég nem nagyon jelezett még vissza, hogy megkapták a bank adataimat
és azt bevitték a rendszerbe. A fizetést sem a Divextől kapjuk, hanem a Fisher
cégtől. Én küldtem e-mailt és telefonáltam is a kontaktomnak, de semmi, se
válasz az e-mailre se telefon felvétel. A Steven is kérdezte, hogy nem-e kaptam
levelet, de mondtam, hogy sajnos még semmi. Végül csütörtök délután kaptam egy e-mailt
a kontakttól a Fisher cégtől, hogy ne haragudjak nem is érti a hölgy, hogy
miért nem kaptam automatikus levelet, hiszen beállította, mert elment 2 hétre
nyaralni és csak most tért vissza. Az levél tartalmazta, hogy bevezették az
adataimat a rendszerbe, de most nem leszek kifizetve a Fisher által, most a
Divex fog utalni, de a következő hónapban, már minden megy rendesen. Minden meg
lett beszélve a Manageremmel Steven-nel. Jaj de szuper! Péntek reggel, mindenki
megkapta a kis levelét, ami pontosan ugye leír mindent, hogy hány órát
dolgoztál, mennyit kaptál és mennyit adóztál le. Én is felmentem a netbankomra
és megnéztem történt-e esetleg utalás. Nagyon boldog voltam ugyanis ott volt
egy szép összeg a számlámon. Több okból is örültem, először annak, hogy ez az
első fizetésem Skóciában, továbbá annak, hogy van ez az összeg, mert a tőkém
pont elfogyott, körülbelül olyan 50 fontom maradt. Szóval minden nagyon szépen
ki volt számolva. Persze maradt volna több tőkém is, ha nem kell ingeket venni,
vasalót meg sok más dolgot a munkahelyhez! Szóval nagy boldogság volt. Péntek
van, vége a hétnek, van fizetésem, már csak a bankkártya kellene, mert nem
nagyon tudom még így élvezni. Sietek is haza és a postát kutatom és látom, hogy
érkezett is egy levél a nevemre. Ohhh yeah! Érzem, hogy benne van a kártya.
Szépen felbontom és elolvasom a szokásos dolgokat, egy nagy bökkenő van, nincs
PIN kód, azt majd a következő levéllel küldik ki. Remek, tényleg nem tudom
élvezni a fizetésem, nincs baj, van még annyi, hogy azért csak túlélünk vele
egy jó pár napot, alapvetően, ha tudnám, hogy nem megyünk bulizni nem is lenne
nagy baj. De itt bizony ital lesz szombat este. Ne rohanjunk annyira előre, még
egy kicsit a fizetésről beszéljünk, mert van egy-két érdekes dolog. Szóval
először is, én három hetet dolgoztam augusztusban, de csak két hetet fizettek
ki, mert a cégek 1-2 hetet visszatartanak, az első hónapban. Cég függő, hogy ki
mennyit, valamelyik 1 hetet, de van olyan is, ami 2 hetet tart vissza. Ezt a
pénzt is megkapja az ember, amikor leszerel a cégtől, egy olyan kaució féle
dolog, nem tudom, pontosan miért van, de ez van! Nincs baj, mert a két hetes
összeg is igen szép kis összeg. Nah nem csak azért tudható be, mert mérnökként
dolgozok, hanem azért is, mert a Skót adózási rendszer igen szemet
gyönyörködtető. Aki kinn van, és első fizetéseit kapja meg annak nem kell
adóznia, igen jól olvastátok, nincs adó. Tehát a bruttó és a nettó fizetésed az
egy és ugyan az! Ez sajnos csak egy ideig megy így, utána szépen adóznod kell
és a nettó értéket kapod csak meg. Én most azt hallottam, hogy 10 ezer fontig
nem vagyok adó köteles, tehát amint kiutalták nekem a 10. ezrest is onnan kell
kezdenem az adózást. Ez nagyon jó dolog, de mondom, utána kellene nézni
pontosan, mert Imi elvileg 3-4 ezer után kezdett adózni, de például Lindy 6
ezer után, én természetesen nagyon örülnék a 10 ezernek… Ezér van szép összeg 2
hét után is! Ha elkezdek adózni sem ijedek meg, mert összesen egy év alatt kevesebb,
mint egy havi fizetést adózok le, körülbelül egy havi fizetésemnek a
háromnegyedét adózom le egy teljes év alatt. Sokkal jobban élhet itt az ember,
mint otthon. Ott azért egy kellemes 210 ezres fizetésből eléggé levesznek.
Sajnos magyar földön egy év alatt, körülbelül 4-5 havi fizetésedet adózod le.
Most csak hasra ütésszerűen írtam a 4-5 havit, lehet csak 3…. Az is sok!
Autó
terén is van egy kis változás ugyanis bejött egy újabb versenyző a Misubihy
Colt V 1,3-as. Japán gép, szóval nem lehet vele sok baj. Színben tökéletes, és
nincs is messze.
Rákeresve a térképen amúgy keserű csalódás ér mert nem
pontosan van megadva az Aberdeen-től való távolság, sajnos az autó oda-vissza
500 mérföldre van. Az 10 óra kocsikázás és nem kevés benzin. Megéri? Nem tudom,
most még agyalok rajta, miért tetszik ennyire? Van rá egy év garancia és árban
nagyon jó. Egy volt munkatársamnak egy 97-es Colt-ja van és csak annyit mondott
róla, hogy a motor, sebváltó és a futómű örökélet. Japán létére csak a szokásos
gond van vele, hogy hajlamos a rohadásra a kaszni. Évente egyszer szakemberrel
át kell vizsgáltatni és javítani az esetleges kisebb hibákat. Szóval kevés mérfölddel,
jó áron van ez a 2002-es autó. Véleményem szerint még 12 évet bele lehet tenni
ebbe a technikába. Egy dolog van még ami aggaszt vele kapcsolatban az pedig a
hátulja, nos igen azt azért nem nagyon találták el. Ilyen téren jobb a
Vauxhall, az a kocsi teljes alkatában tetszik és a másik előnye, hogy egy-két
cseppel kevesebbet is eszik, 100 ccm-el kevesebbet tud a motorja. Fekete 3-as
BMW a vágyam,a mihez azért idő kell, szóval ezt a kicsi kocsit, nem egy évre
veszem meg, inkább legyen 2-2,5 és utána váltok az álmaim gépére, de akkor ez
meg legyen jó és fekete. Egy dologtól tartok nagyon az pedig a vezérlés
összeomlásától, alapvetően az a lelke a kocsinak. Sem a japán és sem a német
vezérműtengellyel (Camshaft csak, hogy tanuljatok) nincs bajom, az meg van
csinálva. Emlékszem gyerekkoromban apámmal évente cseréltük a Ladán a vezérműtengelyt,
mert a csepp alakú bütykök körre koptak és a szelepek nem nagyon mozogtam már…
Vicces volt… Apámnak nem nagyon, ő végig káromkodta ezeket szuper szereléseket.
A szovjet technika kettő féle lehet, vagy örök élet és hat nap vagy
használhatatlan szar. A 80-90-es években gyártott Lada gépek már igen szarra
sikerültek, persze van köztük jó is. Miért is van ez? Az a nagy munkaverseny,
hogy haladj, termelj, de a minőség le van szarva. Néha Szerjózsának meg
Vologyának nem nagyon volt kedve dolgozni a piától, nos akkor meg jöttek a
remek dolgok, mint az elfúrt karburátorok, ami a mi egyik Ladánk nagy baja
volt.
Szerjózsa éppen tök részegen gyártja a karburátorunkat a marógépen!
Csillagot neki!
Ez az egyik véglet, de csak a civil ipar számára, ha katonai eszközökről
van szó, akkor szerintem nincs a világon párja, mind hajók, harckocsik, és más
gépjárművek terén. A fejlődés hatalmas és a precizitás is magas, de csak itt.
Régen voltak komoly dolgok, ilyen a mi szovjet hűtőnk. Komolyan mondom
elpusztíthatatlan. A hűtőt 1950-ben vásárolta a családom és mai napig működik,
jól hűt nincs baj vele. Egy gondunk van csak, hogy bazi hangos. De az ukrán lakásban van, szóval minket nem zavar! Régen ez nem
zavarta az embereket, meg egy kicsit sokat is zabál áram terén. A VAS ÉS ACÉL
ORSZÁGÁBAN van áram és a Volga is ehet 25-30 litert, mert van nafta is. Öcsém,
micsoda pazarlás… Visszatérve az autókhoz, szóval a germán tengely az anyagból
van mert Hans sosem másnapos és büszke Friccként, ha arról van szó csak napi
egy tengelyt gyárt le, de az örök élet + 6 nap. Nagyon meg kell vizsgálnom a szíjakat
és a tárcsákat, de a Corsa láncos, szóval nyúlás terén kicsit jobbak vagyunk,
de akkor is itt minden össze van kapcsolva mindennel. Vízpumpa, generátor,
feszítők, ha lesz gép nem szarozok, ez lesz az első amit nagyon alaposan
megvizsgálok, illetve veszek bele egy friss akut is, nehogy egy reggel buszozni
keljen késve a cég felé… Én nem kések! AWE!